Forum poświęcone sojuszowi Ghost-Draco
Jeśli to kogoś interesuje to po niesamowicie trudnych obliczeniach wyznaczyłem wzór jaki gra używa do wyznaczania odległości pomiędzy miastami a co za tym idzie czasem płynięcia statku.
Jest to tylko troszkę zmodyfikowany wzór znany ze szkoły na odległość 2 punktów.
Nie liczę tutaj czasu załadunku ani wpływu błogosławieństwa Hermesa.
odległość = 400 x (1 + sqrt( dx^2 + dy^2 ))
gdzie dx i dy to odległości wyspy docelowej od naszej własnej w osi x i y
czas płynięcia statku = odległość / prędkość statku
Czas jest zawsze zaokrąglany w górę.
Przykład dla statku handlowego (prędkość statku = 20)
1. ta sama wyspa -> dx i dy są 0
odległość = 1
czas płynięcia statku = 20 min
2. wyspa obok (ale nie po przekątnej) -> dx = 1, dy = 0 lub na odwrót
odległość = 1 + 1 = 2
czas płynięcia statku = 40 min
3. wyspa obok po przekątnej -> dx = 1, dy = 1
odległość = 1 + sqrt(2)
czas płynięcia statku = 48 min 18 sek
Offline